Aby ľudia v práci pracovali tak, ako majú, musia mať nad sebou človeka, ktorý ch vie k dobrým výkonom priviesť. Budem hovoriť z pohľadu zamestnanca alebo toho, ktorý má nad sebou takéhoto človeka. Aj keď som mal niekoľkokrát možnosť pracovať na miestach, kde by som mohol mať svojich zamestnancov, no toto nebolo nikdy pre mňa. Moje rady teda môžu byť naozaj užitočné, pretože len máloktorý zamestnanec, ktorému robíte šéfa práve vy, vám povie takéto veci do očí. Ja si to dovoliť môžem, pretože ma nezamestnávate.
Zabudnite na zvýšený hlas
Nie ste v škole ani v letnom tábore, takže zabudnite na to, že budete na svojich zamestnancov kričať alebo čo i len zvyšovať hlas. Všetci ste dospelí ľudia, preto musíte komunikovať normálne a hlavne so vzájomnou úctou. To, že ste nadriadený, vám nedáva absolútne žiadne právo na to, aby ste svojich zamestnancov ponižovali, aby ste na nich vrieskali a jednali s nimi ako s niekým, kto je niečo menej. Navyše, s krikom vás budú všetci iba viac ignorovať. Prirodzený rešpekt sa krikom jednoznačne nezískava.
Buďte človekom
Šéf, ktorý nepozná kompromisy, nie je šéfom, ale despotom. Chcete aby vaši zamestnanci pracovali ako hodinky? Tak buďte ľudskí. Nerobte katastrofu z toho, keď človek príde neskôr do práce a má na to pádny dôvod. Ak máte pod sebou človeka, ktorý je výborný v jednej práci, no nejaká druhá mu nejde až tak dobre, nesnažte sa ho za to trestať. Oplatí sa vám stratiť odborníka, ktorý m problém s prácou na počítači, no jeho hlavnú náplň práce robí perfektne?
Chcite veľa, ale nie príliš
Vysoké nároky na zamestnancov sú na mieste. Nemôžete od nich ale chcieť nemožné. Ako to myslím? Ak niekomu dáte prácu, ktorá reálne potrebuje aspoň desať hodín práce, môžete ju od neho chcieť za osem, no nie za štyri. Ak máte zamestnanca, ktorý je ochotný robiť nadčasy a prácu naviac, nesnažte sa ho zaťažovať stále viac a viac. Kôň, ktorý ťahá najviac, je aj bití najviac. Toto naozaj nie je dobrý prístup.