Ako je možné, že pomerne veľa slovenských webových stránok sa teší vysokej návštevnosti, no naopak existujú aj tie, o ktorých ste dodnes ani nepočuli?
Jedným zo základných a veľmi dôležitých faktorov je umiestnenie konkrétnej webovej stránky v internetovom vyhľadávači, akým je napr. Google, Seznam apod. Povedané presnejšie, ide skôr o poradie jej umiestnenia a tým pádom fakt, koľko ľudí si danú stránku pri vyhľadávaní konkrétneho výrazu všimne. Vo veľkej výhode sú samozrejme weby, ktoré sú umiestnené na prvých priečkach.
Predstavte si vašu situáciu bežného užívateľa. Hľadáte informáciu o konkrétnej téme, produkte alebo službách. Nie je možné, aby ste poznali adresy všetkých stránok len tak spamäti, a preto s najväčšou pravdepodobnosťou použijete Google, ktorý vám na základe zadaného výrazu „vyhodí“ relevantné odkazy na weby v určitom poradí. A tiež si určite všimnete a kliknete hlavne na tie, ktoré vám vyhľadávač podsunul medzi prvými. A tie, čo sú umiestnené pomerne nízko, k tým sa zrejme ani nedostanete, veď načo? Už ste predsa našli, čo ste hľadali.
Z opisovaného je tak jasné, že len čo sa týka slovenských webov, vo vyhľadávačoch je silná konkurencia a neustály boj o vrchné pozície. A umiestnenie na vyššie priečky sa nezaobíde bez kvalitnej seo optimalizácie. Ale moment, čo je seo optimalizácia?
V skratke ide o súhrn všetkých dôležitých nástrojov, ktoré sa zapríčiňujú o celkovú pozíciu umiestnenia stránky vo vyhľadávačoch, takisto o jej celkovú návštevnosť a kvalitu.
Ani jeden z týchto nástrojov nie je hodné podceniť.
Každý vyhľadávač sa totiž riadi istými algoritmami. „Vyšle“ svojho robota a ten prehľadá celú databázu. Behom sekundy užívateľovi podsunie všetky výsledky zoradené podľa relevantnosti a rôznych iných faktorov, akými sú napríklad obsahová kvalita webu, jeho dôveryhodnosť a skrátka celková kvalita jeho prevedenia, pod akú sa podpisujú práve nástroje seo.